23 Aralık 2008 Salı

YARIM DOKTOR ADAMI CANDAN EDER

Saygıdeğer arıcı okurlarım,

hafızamda amatör arıcı diye bir kişinin bloğu var diye hatırlar gibi oldum, rumuzu amatür olarak ona ithaf etmeden yazayım istedim, amatür rumuzu yeni başlayan arkadaşları üzmüş sanırım rumuzu x arıcı diye değişiyorum.

rumuz arıcı arkadaşımızın isminin burada çıkmasını istemediği için kullanılmıştır. Hatta yazının silinmesini istemiştir. Toplumun bilinçlenmesi adına bunun yanlış olduğunu bildiğimden rumuzu x arıcı olarak değişip yayında tutuyorum.

x arıcı
bazıları kekin sakıncalı olduğunu söylüyorlar ama mecburen verdim

Yalçın SEZER:
kışa girerken elbette ömürlerini kısaltır
Yalçın SEZER:
valla söledik söledik dinlemediler
Yalçın SEZER:
ama millete yanlış bilgiler vererek arılara zarar verdiler.
Yalçın SEZER:
akıllanıncada
Yalçın SEZER:
biz kek vermeyin diye söyledik dediler
Yalçın SEZER:
blogların faydası olduğu kadar zararıda var malesef
Yalçın SEZER:
yanlış bilgilere itibar edilmemesi gerekiyor, bilgileri eksik olan kişiler bu yanlış bilgileri doğru gibi algılıyor. Sonra ayıkla pirincin taşını. Verim yok, arılar ölüyor, ortalama verim düşük meseleleri.
Yalçın SEZER:
Bilgileri eksik olanlarda bu yanlışları doğru olarak öğreniyorlar kendilerine zarar verenleride onurlandırıyorlar.
Yalçın SEZER:
En büyük eğitimsizlik bu aslında, kıyamet kopacak işte böyle böyle, bilmediğini biliyormuş gibi anlatmakla ellerine ne geçiyor bu insanların bilmiyorum.
x arıcı
bu invert şuruba nasıl bakıyorsunuz
x arıcı
olumlumu
Yalçın SEZER:
invert şekeri elde etmenize bağlı
Yalçın SEZER:
bunu sizin yapmanız mümkün değil
Yalçın SEZER:
bu fabrikasyon bir üretim
Yalçın SEZER:
karamelize ederseniz
Yalçın SEZER:
arıya yarar yerine zarar verirsiniz
Yalçın SEZER:
zaten bir kişinin evde şekeri invert hale getirmesi mümkün değil
x arıcı
en son yaptığı bira öğle oldu
Yalçın SEZER:
siz nerden invert şekeri biliyorsunuz
Yalçın SEZER:
nasıl yaptınız
Yalçın SEZER:
evdemi yaptınız
Yalçın SEZER:
heh)))
x arıcı
ya ben daha önce yaptımda
x arıcı
evet

Yalçın SEZER:
zafer bey sizede maşallah son gördüğümden bu güne baya yol katetmişsiniz.
Yalçın SEZER:
kusura bakmayın
x arıcı
fakat son yaptığımda biraz katı olsun dedim biraz fazla karıştırdım ve
Yalçın SEZER:
invert şeker güzel bir yaklaşım ama
Yalçın SEZER:
evde olmaz o abi
x arıcı
128 dereceye çıkınnca karamelleşti

Yalçın SEZER:
sıcaklığı ayarlamak vs
Yalçın SEZER:
Yaaaaa işte kendiniz söylüyorsunuz
x arıcı
ama 117 geçmedeğimiz zaman oldu
x arıcı

tartarik asit katıyorum
Yalçın SEZER:
o zaman fabrikalara gerek yok
x arıcı
o invert yapmıyormu
Yalçın SEZER:
milyon dolarlara kurulan fabrikaları neden kuruyorlar madem
Yalçın SEZER:
abicim invert demek
Yalçın SEZER:
bir enzim aracılığı ile
Yalçın SEZER:
sakkaroz olan iki moleküllü şekeri
Yalçın SEZER:
parçalayıp
Yalçın SEZER:
fruktoz ve glikoz birimlerine ayırmak demektir
Yalçın SEZER:
monosakkarit hale getirmek demektir
Yalçın SEZER:
fakat bu işlem yapılırken
Yalçın SEZER:
sizin gibi yüksek derecelere çıkarmak
Yalçın SEZER:
hmf oranı denen
Yalçın SEZER:
bir değeri yükseltir
Yalçın SEZER:
bu değerin adı hidroksimetilfurfuroldur
Yalçın SEZER:
Kullanılan enzimse yüksek sıcaklığa çıkmadan bu işlemi yerine getirir. Zaten enzimler kimyasal reaksiyonları hızlandıran ve reaksiyon sonunda tekrar tekrar kullanılabilen protein tabiatındaki maddelerdir.
Yalçın SEZER:
bu ne kadar yüksek
Yalçın SEZER:
o kadar zarar
Yalçın SEZER:
bu yükseklik ise
Yalçın SEZER:
sıcaklık ile olur
Yalçın SEZER:
yani bal donunca
Yalçın SEZER:
nasıl kaynatıyor bazıları
Yalçın SEZER:
işte o zaman hmf oranı yükseliyor. Hmf si yüksek balları hiç bir toptancı almaz hatta toptancılar ısıtılmış balı almazlar. Çünki hmf yükselir.
Yalçın SEZER:
ve bu durum insanda kansere bile yol açabilir
Yalçın SEZER:
zaten Türk gıda kodeksine göre bir hmf değeri var
Yalçın SEZER:
Bunu sen şimdi insana bile zarar veren bir şeyi
Yalçın SEZER:
arıya yapıp veriyorsun
Yalçın SEZER:
sebebi
Yalçın SEZER:
mono sakkarit hale getirip arı faydalansın diye
Yalçın SEZER:
invert şeker kullanmanız güzel
Yalçın SEZER:
ama
Yalçın SEZER:
bunu evde kendi kendinize yapacağınızı sanmanız bir hayal
Yalçın SEZER:
yapsanız bile
Yalçın SEZER:
hmf si yüksek olur
Yalçın SEZER:
arıya yarar sanırsınız, zarar verirsiniz.
x arıcı
ali şekeli bloğunda tarif edeyorda
Yalçın SEZER:
bilmiyorum işte kim ediyorsa
Yalçın SEZER:
o muteber şahsada iletmenizde fayda var
Yalçın SEZER:
artık takip etmiyorum blogları
Yalçın SEZER:
her yerinden bir hasar çıkıyor, çok üzülüyorum arıcılarımız adına. Memleketimizin kalkınması noktasında faydamızın olduğu düşüncesi ile başlarda çok hevesli idim ama daha sonra küstürdüler bir sürü hakaretlerle ve yalan yanlış iftiralarla,
x arıcı
ya daha millet bu sene b aşladı bu işe
x arıcı

daha önce şurup yaparken kaynatmayın
Yalçın SEZER:
eeee aklın yolu bir
x arıcı
arıları kabız yapar deniliyordu
Yalçın SEZER:
kaynatmayın ama karamelize edin mi deniyor şimdide
x arıcı
şimdi bu sene invert modası çıktı
Yalçın SEZER:
Türkiyede invert şekeri sadece Çumra şeker fabrikası çıkarıyor
x arıcı
bizde modaya uyduk
Yalçın SEZER:
oda arı yemi diye ruhsat almış
Yalçın SEZER:
ama akıllının biride sıvı şeker damlasıda aynı işi görüyor diye
Yalçın SEZER:
ısrarla ucuz olanı veriyor
Yalçın SEZER:
hatta
Yalçın SEZER:
ticari glikoz bile kullanıyorlar
Yalçın SEZER:
Abi bari bunu blogta yazayımda
Yalçın SEZER:
bilgilenmek isteyenler okusun
Yalçın SEZER:
sizin adınızıda vereyim bari
Yalçın SEZER
sizin vesilenizle oluştu konu
Yalçın SEZER
yada bu sohbeti yayınlayayım bari belki yanlışa adım atan biri direkten döner. Bir kişi bile kazanılsa memleketimiz için kardır.

6 yorum:

hiç dedi ki...

Yalçın Hocam, Zafer abiyle yaptığınız söyleyişi okudum. verilmek istenen mesajı kendi adıma aldım. her şey için teşekkürler
Çalışmalarınızda başarılar dilerim.
BLogları yine de takip edin siz.

Kenan GİŞAN dedi ki...

Sn.Yalçın SEZER
Arıcılıkla ilgili bilgilerimi arttırmak maksadı ile bir senedir blogları takip ediyorum. Sizin blogu ve sitenizide takip ediyorum. Bu güne kadarda sizin ve başka arıcıların yaptıklarından çok bilgi edindim. Yanlız sizinde yazdığınız gibi bloglardaki bazı bilgiler yanlış olabiliyor, acemi arıcıların da bu bilgileri doğru veya yanlış olduğunu anlamaları zor oluyor.
Ben yeni öğrendiğim bir bilgiyi bir kaç yerden araştırıp yapmaya çalışıyorum.
Keşke arıcılığı doğru bilgiyle yapan arkadaşlar, dünyadaki yeni uygulamaları da takip edip ederek doğru bilgileri bloglarda veya sitelerinde (mevsimsel uygulamalarını nasıl yaptıklarını) tam olarak yazsada diğer arıcılarda doğruları öğrense veya yanlışlarını görme şansı bulsa. Asıl olması gereken bu işleri devlet eliyle yapılması gerekir diye düşünüyorum.
Şu kek verme işini yararını zararını blogunuzda teferruatlı bi biçimde yazarsanız memnun olurum.
İlginize şimdiden teşekkür ederim. Hoşçakalın.

Kenan GİŞAN
http://kenangisan.blogspot.com/

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

O muteber şahıs dediğiniz bendenizim.Edirne'liyim ve 20 yıldır arıcılık yapıyorum.İnver şurubun evde yapılamayacağını milyon dolarlık fabrikaların boşuna yapılmadığını söylüyorsunuz.İnvert şurubun evde niye yapılamayacağını,HMf nin ne olduğunu ve arıya ne kadarının zararlı olduğunu lütfen sizden öğrenelim.LÜtfen bu yorumuda yayınlayın. Şayet cevap vermezseniz kendi blogumda bu soruların cevabını ben vereceğim.Ve kendi fikrimi de ekleyeceğim.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Güzel ve faydalı bir söyleşi olmuş değerlendirmek arıcılara kalmış ya deneyip ugraş verecen yada hazırını bulup kullanıp yoluna devam diyecen
arıcılar arı bakacak kimyagerlerde işine.
kolaygelsin

zeusfaber dedi ki...

amatür arıcı
bazıları kekin sakıncalı olduğunu söylüyorlar ama mecburen verdim

Yalçın SEZER:
kışa girerken elbette ömürlerini kısaltır
Yalçın SEZER:
valla söledik söledik dinlemediler


Abisi sanki ışa gelmeden de kek vermeyin gibi bir anam çıkardım da ... Yanlış anlaşılma olmasın sonra. Yazıların baş tarafı yokya... Sanki sonbaharda kışa girmeden önce kek vermemek lazım gibi bir yere gidiyor yazının başı

Yalçın Sezer dedi ki...

Sayın M. Selim DUTAR

Verilmek istenen mesaj bilimin ışığından ayrılmamanın gerekliliği idi. Arıcılık çalışmaları yapılırken, ne yaptığımızı iyi bilmek, başarılı bir arıcılık yapmamıza yardımcı olacaktır.


Sayın Kenan GİŞAN

Kimse anasından karnından doğduğunda arıcı doğmuyor. Bende arıcılıkta oluşan bilgilerimi yurdun dört tarafındaki arıcılardan öğrendim. Öğrendiklerimi bilimin süzgecinden geçirdikten sonra okuyucularım ile paylaştım.
Arıcılık adına son zamanlarda olumlu gelişmeler var. Muğla’da yapılan uluslar arası kongre bunun bir örneği. Önemli olan 40 yıllık arıcı olmak değil, gelişmelere açık olabilen bakış açısı ile olaylara yaklaşabilmektir. Arı birliklerinin de teşkilatlanmaları bitti ve çalışmaya başladılar. Bunlar hep olumlu gelişmeler. Her gittiğim yerde marka almaya gayret eden ve ballarını pazarlamaya çalışan arıcılar ayrıca onlara yardımcı olmaya çalışan birlik yöneticileri ile karşılaşmaya başladım. Devlet kurumlarını harekete geçirecek olan kişiler ancak sivil toplum örgütleridir. Birliklere destek vermenin önemine inanıyorum. Bu destek sadece aidat vermek değil mutlaka mesai harcamak ile gerçekleşmelidir.

Kek verme ile ilgili daha önce yazmış olduğum birkaç yazımı http://www.bereketbal.com/?part=makale&cat=96 linkine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Resimlere bakmak yerine yazıları okuyup tarafsız yazılmış yazılarımıza taktirde bulunduğunuz için ben size teşekkür ederim.

Sayın Ali ŞEKERLİ

Üzerinde bastırarak söylemek istediğimi anlamak isteyen anlar. İstemeyense ne derseniz deyin ikna olmaz.

Bir kuruma bir şahsa yaranılmak üzere bu güne kadar bu blogta bir yazı benim tarafımdan hiçbir zaman yazılmadı. Bilgi birikimlerinizi, gayretlerinizi ve paylaşımınızı takdirle karşılıyorum. Paylaştığınız yazıya bir yorumda yapmadım ben. İnvert şurubun tam oluşmaması durumunda zararlı hatta ölümcül olduğunu üniversite yıllarından lisans eğitimi döneminden hatırlıyorum. Hatta insanlara bile kanserojen etki ettiğini öğrettiler bize. Öğretenler İstanbul Üniversitesi Fen Fakiltesi Biyoloji bölümü Biyokimya ana bilim dalı hocaları ve Kimya bölümü hocalarıdır. Bu bilgileri sizde yazınızda bildirmişsiniz. Yabacı dili ile bizlere önemli bir konuyu diğer arıcılarında anlamalarına imkan verdiği için yardımcı olan oğlunuza da ayrıca onu yetiştiren baba olarak size de teşekkür ederim.

Sayın Pınarhisarlı Arıcı Abimiz.

Türkiye de maalesef her sektörde olduğu gibi arıcılık sektöründe de vasıflı eleman sorunu bulunmakta. Tarafsız ve objektif olarak olaylara bakıldığında kişisel boyutta değil de topluma hitap ettiğinizde vasıflı eleman olma zorunluluğunuz bulunuyor. Eğer bir sektörde vasıflı eleman sorunu yaşanıyorsa, bazı çıkar odaklı ve basit kafa yapısına sahip olan kişiler ucuz menfaatler doğrultusunda öne çıkarlar ve bu boşluğu doldurmaya çalışırlar. Uzun vadede amaçlarına ulaşmasalar da belli bir süre egolarını tatmin ederler ve topluma da zarar verirler. Ali Şekerli beyin paylaşımının mutluluğu hepimizce malum. Aman dikkat edin bu işi gerçekleştirirken böyle sakıncaları var diyen Ali Şekerli beyin paylaştığı yazıya laf yok, okuduğunu anlayıp dikkat edilmesi gerekiyor diyene tepki var. Neden ? Vasıflı imiş gibi görünen boşlukları doldurduğunu sanan topluma zarar veren kişiler yüzünden.
Herkes işini yapmalı. Vasıfsızlara prim vermemeli.


Sayın Zeusfaber

Haklısınız kışa girmeden hemen önce verilen ve arıların keki tüketmesine imkan verecek zamanı onlara sunmadığımız zaman yada arıları kışa sokarken kış boyunca kekini de yesin diyerek kek verip kışa sokmak arılarımıza yapılabilecek olan en büyük kötülük. Onların bu mevsimde artık dinlenmeleri gerekiyor ki bizim için baharda daha fazla uzun ömür ile çalışabilsinler. Kek doğru zamanda verildiğinde faydalı olacaktır. Kışa ne kadar yakın verirsek keki o kadar arılara zarar vermiş oluruz. Kek ile ilgili bilgileri http://www.bereketbal.com/?part=makale&cat=96 linkine tıklayarak okuyabilirsiniz.

Tüm okuyucularıma saygı ve selamlarımı sunuyorum. Hoşçakalın

Yalçın SEZER
Uzman Biyolog
0 532 286 96 23
www.teknikaricilik.com

www.bereketbal.com