18 Kasım 2006 Cumartesi

KAYSERİDEN ARICI FATİH MUTLU İLE İÇERİDE KIŞLATMA KONUSUNDA SOHBET

Fatih Mutlu arıcılığı Kayseri de yapan ve bilimsel çalışmaları takip eden azimli ve başarılı genç bir arıcımız. Hobici olmasına karşın eksiklerini giderme çabasında olan ve azimle bilgilerini artırma çabasında olan arkadaşımızı yürekten kutluyor, başarılı arıcılık çalışmaları yapmasını diliyoruz. Kolonilerinin azlığından dolayı içeride kışlatmayı tercih eden Fatih bey, bu konu üzerindeki gözlem ve tecrübelerini bizlerle paylaştı.

1- Kaç arınız var ve kaç yıldır arıcılık yapıyorsunuz.?
Ben bayağı yeniyim bu konuda. 3. yılıma gireceğim inşallah. 10 kadar kovanım var. Şu an için işlerin yoğunluğundan ve bu konudaki tecrübemin az olması sebebiyle kovan sayısını kısıtlı tutmayı düşünüyorum.


2- Kış şartlarında nasıl bir kışlatma yapıyorsunuz.?
Ben kapalı bir kışlatmayı baştan tercih ettim. Kovan sayımın az oluşu bana bu konuda kolaylık sağladı. İleriki yıllarda dışarıda da kışlatabilirim.


3- Sonbaharda içeriye, ilkbaharda dışarıya hangi tarihte alıyorsunuz?
Geçen yıl aralık sonunda kar yağdı. Bende kar yağarken içeri aldım. Arılık ve kapalı alan birbirine yakın olduğu için fazla sarsmadan hallettim içeri alma işini. 3 martta tekrar kek verdim. 2 hafta sonra 18 marta arıları dışarı çıkarttım.. kontrol ettiğimde arıların bir kısmı keke hiç dokunmamıştı . Bir kısmı ise tamamen bitirmişti keki. Bu sene hava durumuna bakarak 3 martta ilk keki verdiğim zaman arıları da dışarı çıkartmayı düşünüyorum.


4- Kış kaybı ile karşılaştınız mı?
Kış kaybı bir kovan da oldu.


5- Sonbahardan kışa girerken ve ilkbahara çıktığında koloni mevcudu karşılaştırıldığında nasıl bir durum gözlüyorsunuz?
Son bahardan kışa girerken gözle görülür bir eksilme vardı, ama ilkbaharda gördüğüm manzara iç açıcıydı..


6- İçeride kışlatmayı daha güvenli diyebilirmisiniz?
Ben dışarıda kışlatıyormuşum gibi tüm tedbirleri aldıktan sonra. Arıları fazla sarsıp salkımı bozmadan.içeri aldım. Kovan eğimlerini verdikten sonra belki biraz abarttım ama üzerlerini de battaniye ile örttüm. Tabi söylemeye gerek yok oda karanlıktı ve yeterince hava alıyordu. Nem kesinlikle yoktu.


Güzel memleketimizin her köşesi arıcılığın yapılmasına imkan sunarken, arılar ile ilgili en ideal kışlatma bölgelere göre tercih edilmelidir. Kış mevsiminin yağışlı ve ılıman olduğu Akdeniz bölgesinde içeride kışlatma son derece tehlikeli bir durum yaratabileceği gibi, yüksek bölgelerin dondurucu soğuklarından kapalı yada kuruluk oluşturulmuş arılıklarda kovanların yerleştirilmesi daha uygun olacaktır. Aman arıcılığın kış döneminde neme çok fazla dikkat edelim. Oluşmaması için tedbirleri alalım. Nemi kovandan uzaklaştırma çabalarına gayret edelim.

Hiç yorum yok: