9 Mart 2007 Cuma

AVRUPADAN BİR KAÇ İZLENİM

Gerçi arıcılıkla ilgili değil ama Avrupadaki tarımsal gelişmelerin ne denli ileride olduğunun bir göstergesi bu resimler. İsterim ki bizim ülkemizde de bu tür gelişmeler söz konusu olsun. Lakin istemek yeterli gelmez. Eyleme geçmek gerekir. Bu anlamda da yapılması gerekn iş görev almaktır. Ne iş ile iştigal ediyor isek edelim yapmamız gereken iştgal ettiğimiz iş içerisinde görev almaktır.

Araziler içerisinde elde edilen saman balyaları yüksekçe bir duvar görünümünde sıralanmış. Sebebini sorduğumda güneşin gün boyu önden ve arkadan balyalar içerisindeki nemi almasına yardım etmek için olduğunu söylediler. Bu şekilde üzerine yağmur yağmazmı dedim. Cevap üzerine branda seriliyormuş. Yağmurun geleceği meteorolojik yöntemlerle algılandığında hemen brandalar samanlar üzerine geriliyormuş.
Mulhouse da bulunan arıcılık malzemeleri satış noktasına giderken şehrin içerisindeki bağlar dikkatimi çekti. Sanayi devletleri olarak bildiğimiz Avrupa devletlerinin bir çoğu aslında tarımla iştigal ediyorlar. Tarım şehrin içerinde ve hemen yanında dahi yapılıyor. Çok eski yerleşim yerlerinden olan Strasbourg gibi şehirlerin bile hemen dışında modern tarım işletmelerini görmek mümkün.
Mulhoust dan Strasbourg a doğru giderken yol kenarındaki kavak ağaçlarını gördüğümde hemen aklıma uzun uzun kavaklar dökülşüyor yapraklar ben Atama doymadım doysun kara topraklar dizeleri geldi aklıma.
Derken henüz iki gün geçmesine rağmen özlediğim Türkiyeden lastiklerinde memleket havası dolaştıran bir tır gördüm. Arkadaşıma dedim hemen yaklaş ve el sallayalım. Taaaa Fransalarda bir Türk. Belki bir derdi vardır. sıkıntısı vardır. Bende geçi misafirdim ama olsun oralar ne kadar gelişirse gelişsin benim vatanımın gelişmesi üzerine görev yapmam gerek. Oradaki bir Türkün selam verilmeye ve hal hatır sorulmaya ihtiyacı olduğunu gidipte görmeyen olamaz. Gurbetçi tırcı arkadaşın sanki akrabasını görmüş hali beni çok etkilemişti.

Hiç yorum yok: