18 Eylül 2007 Salı

BANKADA FİYASKO

Ziraat Bankasında Fiyasko.

Yanımda çalışan genç arkadaşım artık ben bu arıcılık işini öğrendim abi kendi kendime yapmak istiyorum diyince bir çok insanın sandığının aksine ben çok sevindim.

Bir kişiye balık uzatmamış balık tutmayı öğretmiştim. Ne kadar mükemmel bir iş ve ne mukaddes bir görevi yerine getirmişim diye düşündüm. Kendisine yardım edebileceğim her noktada yardıma hazır olacağımı bildirdikten sonra işletme kredisi almak üzere bankaya gideceğini söyledi. Bir amca oğlu da kendisine kefil oluyor. Teminat verecek, malını mülkünü alacağı miktar üzerinden rehin gösterecekti.

Gel gelelim bankada Ethem bey diye isimlendirilen bir memur bulunmakta. Bu kredilerin usulünü o bilirmiş ve çeşitli bankalardan müracaat da edilse gelip kontrolör olarak o bakıyormuş. Amenna. Bu bize şeref verir.

Garibim genç memleketin heder olup giden arı ürünlerini toplama sevdasında, Yalçın abisi memlekete bir nefer daha yetiştirmiş olmanın mutluluğunu yaşıyor olsun, Amca oğlu yeğeninin bir işle meşgul olacağından ve memleketi için çalışacağından memnunken. Bankanın sanki sokaktan geçen adama para veriyormuş edası ile kendini kasması olmadık zorluklar çıkarması neticesinde bizim eleman ne yazık ki hala ne kredi alabildi nede işe başlayabildi.

Banka vereceği kredi karşılığında fatura ve teminat istiyor. Bunlar temin edildiği halde arıların sepet kovanlarda alınması gerektiğini bunların langstrot kovanlara aktarılması gerektiğini ayrıca mutlaka yeni kovan alınmasının bir zorunluluk olduğunu, bununda bankalarına ait olan yönetmelikte yazdığını söylüyor. Kısacası çiftçiden alınacak olan arıların fatura ile belgelendirilemeyeceğini bile bile bu arılar için fatura teminine gidilmesi, arıların yaşamları için uygun kovanların olmasına rağmen yeni kovan alınacak diye diretmesi, çiftçinin yıldırılması ve bu işlere musallat olmamalarına çalışılır bir durum yaratılması hayli ilginç.

Bu memlekette bir çok kişi arıcılık yapmak üzere sevdalı, bir çok kişi memleket gelişmesin diye sevdalı bunu fırsat bilenlerde dünyanın en çok arı kovanı sıralamasında üst sıralarda yer alan ülkemizin dışardan bal ithali için çalışmalar peşinde. Bakalım sonumuz ne olacak.

Hiç yorum yok: