21 Ekim 2007 Pazar

FUARDAN KISA BİR ANEKTOD GERİSİ SONRA

Sevgili arıcılar Uludağ Üniversitesi Görükle kampüsünde yapılan 3. Marmara Arıcılık Kongresinde neler olmadı ki. Hangi birini anlatacağımı bilemiyorum.

Sizlere kongrede olan bir çok mevzuyu, konuyu, sunumu aktarmaya çalışacağım. Ayrıca diğer blogcu arkadaşlarında bu aktarımlara katkıda bulunacakları muhakkak.

Bu kongre benim kanaatimce mükemmel bir çalışma oldu. Buradan katılımcılara, emeği geçenlere, destek gösterenlere ben şahsım adına teşekkürü bir borç biliyorum.

Bir çok olumlu gözlemlerimizin yanında üzücü, bir o kadarda vahim bir nokta var; onu içimde kanayan bir yara oluşturdu için sizlerle paylaşmak istiyorum.

Bir akademisyen hocamızın söz alarak bu tür kongrelere uzun zamandır çağırılmıyorun. Davet edilmiyorum. Ben arıcılık üzerine çalışmalar yapan bir hocayım ama bu çalışmalardan haberim yok demesi ve bu camiada bu şahsı ilk defa görmem beni çok şaşırttı.

Bu kadar arıcılık çalışması yapan, bizim için çalışmalarını ortaya koyan bir akademisyenin çalışmalarını yastık altındamı sakladığı, yoksa bunları sunuyorda kimseyemi haber vermiyor (ki buna imkan ve ihtimal mutlaka yoktur ama) diye kendimi alamadım.

Hocamızı belki tanımıyoruz ama bilgilerini okuyor olabiliriz. Buradan da şu ortaya çıkıyor. Nasıl krsitalize olan balı iyi baldır diye duyuyoruz ama bunu lanse edemiyorsunuz, bende kristalize olan bal kalitesizdir diye düşünüyorum diyen tüketici kesimi varsa. Çalışmalarını yapabilen ama bunları sektöre kazanımlar için sunamayan hocamızda var diye kendimi söylemekten alamayacağım.

Kongrede Blogçuların önderlerinden Halil Bilen ve Ali Türk ün bazı akademisyenlerden çok tanınmaları internetle bağlantılı olmalarından daha çok arıcılara faydalı bilgileri kendi imkanları ölçüsünde paylaşmaları becerilerinden ileri geliyor.

Sektörün sorunları eğitimle çözülecektir. Eğitimin faydalı olması içinde tüm duyu organlarına hitap etmesi gerekiyor. Şimdi eğitimli olabiliriz ve başarılıda olabiliriz lakin bu bilgi, beceri ve tecrübemizi paylaşma becerisinide geliştirmeliyiz. Hepsi birlikte ileri gitmemizi sağlar bunlardan biri ortadan kalkarsa sorun zaten kendiliğinden karşımıza çıkmış olur.

Kalın sağlıcakla.

Hiç yorum yok: