12 Kasım 2007 Pazartesi

KIRKLARELİ MERKEZDE BİR RİZELİ ARICI.

Biliriz ki genelde insanoğlunun elinde olmayan eşyalar daima daha kıymetlidir. Rizede de arıc yetiştirmeye uygun bir alan bulunamadığından dolayı arı çok kıymetlidir. Hatta kütük kovanlar hepsinden de kıymetlidir.Arıcı Atilla kardeşimzin yaptığı ve altıgen görünümdeki kütük kovanı görüyorsunuz.
Rizelilerin genelinde olduğu gibi Atilla da hem arıcı hemde fırıncı.
Bu yıl bende bir kütük kovana arı koymuş idim fakat ne yazıkki bu kovan içinde arı durmadı çıktı gitti.
Atillanın Alman Kurt köpeği.

Kütük kovanlar bu Rizeliler için ayrı bir zevk.
Atilla buradada ekolojik üretim için elinden geleni yapmaya çalışmış. Kovanlar adeta tablo gibi.
Sizlerden merak eden varmı bilmiyorum ama benim arılıkta bir kütük vardı bu güne kadar başkada ilkel kovan arılıkta bulunmadı.



Rizeli fırınında sıcak ekmek yemeden olmaz. Kaşar ve sıcak ekmek bir harika idi.
Atillanın birde kendi adına marka ve patent aldığı bir çerçeve modeli var.
Çerçeve kısımlarının görüntüleri.

Trakya olurda sepet olmazmı.



2 yorum:

mahmudiyearicilik dedi ki...

sayın hocam teknik arıcılıkta kara kovan olmaz diyorsunuz anladığım kadarıyla,öncelikle arıcı Atilla kardeşimizi kutluyorum yapmış olduğu altıgen kara kovanlardan dolayı benim de kara kovana merak sarmam mahmudiye'de fırıncılık yapan ve aynı zamanda arıcılık yapan Ömer Faruk abinin arılığına gittikten sonra başladı çünkü memleki Hemşin den getirmiş olduğu kütük kovanları gördüm şimdi benim bahçemde de bu kütük kovanlardan birtane var bunlardan yapmak istedim hacıÖmer abi bunların ıhlamur ağacından yapıldığını söylemesi üzerine ben de çam ağacından yapacağımı söyledim altıgen şeklinde yapılabileceğini düşünmüştüm fakat ben düşünürken bu kovanların yapılmış olduğunu görünce çok sevindim demek ki benim gibi düşünenler de varmış yapılınca oluyormuş hacı abi ile yeniden bu konuyu konuşacağız demekki Atilla kardeşimize kara kovanlarında bol bereket karakovanları yayınladığınız için teşekkür ediyorum.Hayırlı günler diliyorum

Yalçın Sezer dedi ki...

Merhaba

İlkel kovanların bal üretimindeki ekonomik olmayan ve arı kontrolleri sırasında ortaya koyduğu zorluklara bakılacak olursa pek tavsiye etmemek gerekiyor.

Fakat nostaljik olan bu kovanlarda arıcılık yapmak ve kapalı bir kutu yada sepet, kütük gibi arı barınaklarında arı beslemek her arıcıyada değişik bir haz veriyor. Bunu çok sık gözlemliyorum. Bende bu yıl meraklandım ve ikizdereden gelen bir kütük kovan içine bir oğul koydum. Lakin dalakla yapıldı ana arı yumurta attı ve bir kaç posta yavru çıkarmasına rağmen içinde de kek verdiğim halde her nedense kovan yaz sonuna doğru kovanı terk etmiş. Böylece benimde ilkel kovan merakım son bulmuş oldu. İlk ve son ilkel kovanım olduğunu düşünüyorum.

Hoşçakalın.