24 Eylül 2007 Pazartesi

İMANIM GEVREDİ

Baksanıza yorgunluk oturuşumdan belli



Dün akşam Murat Çakır ile bir sohbet yapma imkanı bulduk. Uzun zamandır ayrı kaldığım İnternet ortamından dolayı bizim sitedeki yalınlıktan bahsedeyim demiştim. Bana bir yansın etti kendisi, doğrusu çok şaşırdım. Hatta Yalçın Hoca arıcılığı bıraktı mı acaba diyenlerin bile olduğunu söyleyince bende abi imanım gevredi üç aydır dedim kendisine. Gerçektende üç aydır belki internet ortamından ayrı kaldık ve belki arılardan birinin kapağını 1,5 ay kapağını açmadık ama her günümüz arısız elbette geçmedi.

Şunu söylemek isterim ki arı sayısının fazla olması çok da önemli bir mevzu değil. Şu var 100 arınız olacağına 20 adet güçlü koloniniz olsun şöyle böyle yaptığınız 100 adet arıdan daha fazla bal alırsınız.

Bizim durumumuz tabi ki biraz daha farklı. Yaz başında bahar balı alalım bölme yapalım, ana değişelim, yeni analar yetiştirip bölmeler yapalım, kestaneye, ayçiçeğine gidelim derken bırakın yazı yazmayı, imanımız gevredi gerçekten.

Arıcılar kısa , orta ve uzun vadeli hesaplarını yapmalılar ve ona göre çalışmalarını sürdürmeliler. Yoksa gerçekten ipin ucu kaçıyor ve işiniz gücünüz birde bakmışsınız ki arı olmuş. Sosyal hayattan kopmuş arı ile yatar arı ile kalkar hale gelmiş olursunuz. Mübağlasız belki 700 ana yetiştirdik. Kovanlara verdik. Bu analardan bazılarının da satışını yaparken otobüs terminaline gidip ana arıları verecek zamanımız kalmadı.


Nerde otursam yorgunluktan yayılıp kaldım inanın


Profesyonellik çeşitli alanlarda ortaya çıkıyor bu arıcılık işinde. Bakıyorsunuz balı üretmiş biri satamıyor. Bir diğeri ana arıları mükemmel ama kimsenin haberi yok . Bir diğeri de talep çok, anada çok ama iş çok diye götürüp satamıyor. İnanırımsınız kaç kişiyi sıraya almalıyım dediğimi hatırlamıyorum. Bundan dolayı da zaten artık arıları biraz azaltmayı düşündüm ve bir miktar arıyı sattım. Memlekette, İstanbul da sattığım arılar alanlar tarafından çok memnuniyetle karşılandı. Gerek kovanların yeniliği gerekse arılardaki cins özelliği ve mevcut durumu alanları çok memnun etti.

Şimdi bu arkadaşların duaları yeter bize. Nasıl blogcu arkadaşlar arıcılar tarafından memnuniyetle karşılanıyorlarsa bende hepinizin dostluğuna karşı minnettar olduğumu bildirmek istiyorum. İyi ki varsınız.

Hiç yorum yok: