24 Eylül 2007 Pazartesi

ŞEVKET BEYİN ARAŞTIRMACI KİMLİĞİ VE ELDEKİ OLUMSUZLUKLAR.

Yalcın bey iyi günler> Ben> > tek bir kovanla arıcılığa bu yıl başlamış ama>> > bloglarınızdan ve yabancı sitelerden epey bilgi> > almış> ama tecrübesiz bir arı bakıcısıyım.>> > Bloglarda verilen arı ırkları genelde>> > karniol,italyan,kafkas arı resimlerine> > raslamaktayım.> Öğrendikçe Bu arıların> > yaygınlaştırılmak isteği> anlıyorum.> Ancak sonuç> > olarak melez ırkların oluştuğunu> görmekteyim.>> > Ahmet Birbilenin sitesinden yerli olarak anılan>> > Edremit Arısı,Bolu arısı,Ordu arısı,...gibi> > arıların> varlığından haberdar oldum.> Sizden ricam> > Türkiyedeki yerli ırklara ait> (ana,işçi,erkek)> > resimlerinin bloglarınız da yer>> > almasıdır.Çalışmalarınızda başarılar>> > dilerim.Saygılarımla> Şevket Bayındır.> > >



Şevket bey güzel bir düşünce sizin bu yerli arı> > resimlerinin toplanması fikri. Yanlız Türkiyede bir> > hayli genetik kirlenme ile karşı karşıyayız. Her kes> > benim ana çok iyi benim ırk güzel diye ortalığa bir> > sürü ana arı satıyor ve arılar genelde melezleşiyor.> > Şimdi sizin söylediğiniz türde bölgesel ekotiplerin> > kalmadığını düşünüyorum ben. Kaldı ise bile onların> > resimlerini temin etmek oldukça güç olsa gerek. Bir> > ayıbımızda bizim istatistiki değerlere hiç sahiip> > çıkmayışımız çünkü. > > > > Umarım faydalı olabilmişimdir.




Merhaba > Yalçın bey bölgesel saf ırkların kalmadığını tespit> etmişsiniz.> Yinede bölgelerde ki mevcut melez dahi olsa> arılarımızın (ana,işçi,erkek)resimlenerek belgemenin> Dünyada 4 sırada arıcılığı olan bir ülke için> yapılması gereken bir çalışma olarak görüyorum.> Bir resimleme formatı belirleyerek bölge arıcılarının> ve tarım il müdürlüklerinin, üniversitelerin ilgili> bölümlerinin de katılımı sağlanarak yapılacak> belgelemenin Türk arıcılığı adına iyi bir hizmet> olacağı düşüncesine sahibim.Çalışmalarınız da> başarılar dilerim.> Şevket Bayındır> Elk Müh.>

Merhaba Şevket bey

Talebiniz harika ve çok güzel. Saf ırk kalmadığı konusu bu işle uğraşan hocaların söylemi ve gerçeklik payı çok yüksek. Bazı lokallerde sıkışıp kalsa bile bu bir hakikat. Arıcılıkla ilgili her konuya olan büyük merakım sizin düşündüğünüz çalışmaya belki beni cezbediyor.Lakin bunun zorluklarını işin içinde olan biri olarak çok iyi tahmin edebiliyorum.

Bakın saygdeğer abicim şimdi diyelim kastamonu bozkurt ilçesine gidiyoruzve yöresel arı tespiti yapıcaz resimleyeceğiz. Bu bölgeye her yıl 1000-2000 arı kolonisi Antalya, Muğla ; Samsun, Trakya, Tosya, Sinop SamsunArtvin, Zonguldak, İstanbul, Amasya gibi çeşitli yerlerden arılar geliyor burada çektiğiniz hangi ırkı yerli arı kabul edeceksiniz yada hangi melez için buranın melezi diyeceksiniz.

Yapmak istediğiniz çalışmayı yurt dışından gelen bir dizi hoca yapmış. Bu arıların özelliklerini tespit etmiş. Kendi ülkelerindede ıslah yapıp bucfast denen arı ırkını geliştirmişler, Şimdi de memleketlerine dışarıdan arı getirilmesini istemiyorlarmış. Nedenide yıllarca uğraştık yaptığımız ıslah çalışmasını ber teraf ettirmeyiz diye dışarıdan ana getirme çalışmalarına sıcak bakmıyorlar.

Sizin istediğiniz çalışma mutlaka bir işe yarayacaktır. Lakin bölgesel arı satışları ile öncelikle genetik kirlenmenin önüne geçilmeli ve daha sonra sistemli bir çalışma ile ıslah çalışmalarında bu konunun öncülerine yardımcı olmalıdır. Yoksa bir anlam taşımaz gibi geliyor bana. Bu Türkiyedeki her yöre için söz konusu.

Üniversite, Bakanlık ve Birlikler bu istediğiniz çalışmayı belki yapabilirler. Fakat tek bir kuruluşun hem buna gücü yetmez hemde sonucu bakımından özveri ile çalışılması gereken bu işe sponsor bulmak biraz güç olur diye düşünüyorum.

İlginize çok teşekkürler. Yerli arı ırkları resimleme çalışması>

Hiç yorum yok: