20 Mart 2008 Perşembe

GIDA FİRMALARI YAPARDA ARICILIK FİRMALARI VE BİRLİKLER YAPAMAZMI?

Gıda firmaları uzman personel için akademi kuruyor.

Gıda firmalarının yaptığı iş kendi sektörlerinde karşılaştıkları eleman eksikliğini ortadan kaldırmak için kaliteli ve bilgili elamanlar yetiştirmek. Bu gün Arıcılık yüksek okullarından mezun gençlerin hemen hiç birinin arıcılık firmalarında çalışamıyor olması çok üzüntü verici bir sonuç. Kendi işlerini yapan arıcı gençleri de bulmak gerçekten mümkün değil gibi. Bu tür çalışma yapan gençler bir elin parmağını geçmeyecek kadar az. Biliyoruz ki aile ekonomisine yan ge lir sağlamak için babadan dededen gelen yöntemlerle bilinçsiz ve bir o kadarda verimsiz arıcılık çalışmalarını çevremizde bir çok arıcı yapmakta bu arıcıların sistemli ve daha düzenli çalışmalarında bu teknikerlerin arıcılarımıza yardımcı olacakları gözler önünde. Lalapaşa Bal Üreticileri birliğinin ilk olarak başlattığı çevredeki arıcılarada yardımcı olması yönünde bilinçli arıcılık nasıl yapılmalıdır düşüncesinden yola çıkarak tutulan arıcılık teknikeri genç maaşla işe başlamış. Arıcılara faydalı olan bu yöntem sayesinde bir çok arıcı gelişmelerden ve tekniklerden bilgili bir ağız aracılığı ile yardım görmüş olmuş.

Bir çok arıcı kendi kendine deneme yanılma yöntemleri ile çok büyük kayıplar ve ekonomik zararlar ile doğruyu buluncaya kadar zarar etmekte ve sonuca ulaştığında hedefe varan yarışmacı edası ile memnunniyeti yüzünden okunmaktadır. Bilimsel düşünme becerisi ise her keşfi yeniden keşfetmeyi kabul etmez. Önceki bilgilerin üzerine yenilerinin eklenmesi temeline dayanırki buda verimliliğin artması demektir.

Gıda sektöründeki eleman sıkıntısı firmalar tarafından kurulan özel akademik eğitim yerlerinde sağlanarak, monoton ve diploma belgesi alınması noktasından uzak, her yönü ile konusunda donanımlı elemanlar yetiştirilmesi sağlanmaktadır.

Biz arıcılarda bu firmalar, birlikler, büyük arıcılar, bir kaç arıcı bira araya gelerek hem yeni bir kişiye iş sağlama noktasında hemde sektörün bilinçli arıcılar kazanması noktasında bu tür bir eğitim çalışması yapabilir ve kendimize, toplumumuza ayrıca ülkemize faydalı olabiliriz.

Konunun olgunlaştırılması ve ek bilgilerle şekillendirilmesi temennisi ile.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben 25 yılımı Tarım Bakanlığı bünyesinde Arıcılık konusunda bir çok il ve ilçede eğitim vererek arıcılara yardımcı olmaya çalıştım.Gözlemlediğim en belirgin konuda şu anda 81 il ve 860 ilçe olan bu cennet VATAN'da maalesef yüzde 80'nine yetişmiş arıcılık elemanı olmadığını ve ayrıca gerek Ziraat Mühendisler,Veteriner Hekimleri gerekse Ziraat Teknisyeni arkadaşlarının çoğunun arıcılık konusunda hiç bir bilgi ve becerilerinin olmadığını çok yakınen gördüm.Uzun yıllar Tarım Bakanlığı S.Y.D.Vakfı veya Valiler,Kaymakamlar aracılığıyla arıcılık projeleri yaptılar arıları veya kovanları almaya arıyla ilgisi olmayan normal idari memurları gönderdiklerine bizzat şahit oldum.Şimdi Arıcılık Birlikleri kuruldu bir çok yerde birilerine makam,rant ve zaman geçirme yerleri olarak yıllarını geçiriyorlar.Yazık hemde çok yazık bu Ülkenin gerçek arıcıları daha iyi şeylere layıktır şimdilik bu kadar daha bir çok sorunları arıcılık konusunda bizzat görerek yaşadım ve de yaşıyorum.Yine yazmak üzere selamlar